Pedeset odsto kupaca iz susedne Mađarske
Tržni centar „Mali Bajmok“ poznatiji kao Buvljak, jedan je od prepoznatljivih simbola našeg grada i privlači kupce ne samo iz naše zemlje, već i iz čitavog regiona, pogotovo iz susedne Mađarske.
Svoju popularnost duguje širokoj ponudi robe i povoljnim cenama, ali i infrastrukturnoj uređenosti. Robnom pijacom „Mali Bajmok“ na kojoj svakodnevno posluje oko 2 hiljade prodavaca i proizvođača robe široke potrošnje, voća, povrća, mlečnih i drugih proizvoda, posluje AD „Tržnica“ čiji je većinski vlasnik Grad. Pored Buvljaka, „Tržnica“ svoju osnovnu delatnost obavlja na još četiri pijace u Subotici koje se prostiru na površini od preko 80.000 kvadratnih metara, a to su auto i stočna pijaca i zelene pijace „Palić“ i „Aleksandrovo“. U okviru Robne pijace „Mali Bajmok“ je organizovana i zelena pijaca koja posluje kao sastavni deo ovog velikog prodajnog prostora.
Svi koji se za vikend upute ka Malom Bajmoku znaju kakve ih gužve očekuju u saobraćaju, jer sve vrvi od kupaca koji su pošli na Buvljak. Nije to ništa neobično, jer je upravo ovaj tržni centar na otvorenom jedna od najvećih i najpoznatijih robnih pijaca u Srbiji. Sa četiri hale, oko 1.600 tezgi, više od 200 lokala i zatvorenim parkingom, ona je infrastrukturno najopremljenija robna pijaca u regionu. Kvalitet, preciznost i stil je parola kojom se rukovode u AD „Tržnici“, preduzeću koje uspešno posluje i beleži profit u svom poslovanju još od svog osnivanja 1991. godine. Međutim, ono što je veoma interesantno je da poslednjih godina Buvljak doživljava pravu ekspanziju, pogotovo kada su kupci iz susedne Mađarske u pitanju.
„Moram da napomenem da je još prošle godine u periodu od septembra do novembra zabeležen rekordan broj poseta kupaca iz susedne Mađarske i taj trend je nastavljen i u 2015. godini. Samo jedan podatak je da 46 odsto kupaca iz Mađarske bilo prisutno prošle godine, a sada, po najnovijim istraživanjima koje je „Tržnica“ sprovela u maju mesecu taj postotak je dostigao 50 odsto, a ostalo su takođe kupci iz cele Srbije, iz susedne Hrvatske i iz Češke.“ kaže Gordana Bogdanović, marketing menadžer AD „Tržnice“.
Niske cene i širok izbor robe svakako su razlozi zbog kojih naši severni susedi najčešće dolaze na čuvenu subotičku robnu pijacu:
„Udarni dani su subota i nedelja, to su pijačni dani, kada se beleži frekvencija i do 10.000 ljudi na pijaci, a ono što ih najviše interesuje i što najviše kupuju to su pre svega odeća i obuća, sportska odeća i obuća, luksuzna oprema, zatim kozmetički preparati, prehrambeni proizvodi, ali i tehnička roba“ dodaje Bogdanović za našu televiziju.
Pitali smo i same kupce koji su njihovi razlozi za dolazak na Buvljak, a sreli smo i jednog Britanca, koji se zatekao u Mađarskoj gde je od prijatelja čuo za čuvenu pijacu „Veoma je lepa pijaca, ali i jeftina što je dobro. Prvi put sam ovde i sigurno ću doći ponovo.“
„Dolazimo iz Đule dva puta mesečno jer je Buvljak i po ceni i po kvalitetu izuzetan. Sve je jeftinije nego u Mađarskoj.“ kazao je jedan kupac, dok je jedna žena iz Mađarske takođe navela slične razloge: „Dolazim jedno u pola godine ili češće u kupovinu sezonske odeće, sada na primer kupujemo majce, kratke pantalone i papuče. Zadovoljni smo cenama, zato i puno Mađara dolazi ovde.“
Na subotičnom Buvljaku dobro prolaze kupci koji su jeftinije pazarili robu, ali i trgovci koji zadovoljno trljaju ruke, pogotovo kada se bliži vikend i dolazak mađarskih kupaca.
AD „Tržnica“ i u ovoj, kao i u prethodnoj godini, nastavlja sa ulaganjem u infrastrukturu Buvljaka. Već je urađeno čeono zatvaranje hale 1 i 2, a u planu je rekonstrukcija hale 2, kao i nabavka radne mašine za čišćenje kako bi se podigla higijena pijace na viši nivo.
RTV City, Marijana Vojnić Rogić
Kompletan prilog RTV City možete pogleati na linku: