Kupci iz Mađarske preplavili subotički Buvljak
Svaki drugi kupac na subotičkom Buvljaku, dolazi iz susedne Mađarske, pokazuju podaci AD „Tržnica“. Međutim, popularnost ove pijace samo raste, pa je tako sve više i onih koji u kupovinu dolaze iz Hrvatske, kao i Bosne i Hercegovine.
Zimska jakna, patike, čokolada ili možda luster? To je samo mali deo najraznovrsnijeg asortimana – na subotičkom Buvljaku kupcima se nudi preko 50.000 artikala. U četiri natkrivene hale, na 1.730 tezgi i preko 200 lokala posluje 2.000 prodavaca, zaslužnih za ovako neverovatnu ponudu. Međutim, gde je ponuda, tu je i potražnja - vikendom se jedva može proći pijacom od kupaca koji su pohrlili na poznatu pijacu.
Ipak, poslednjih godina na Buvljak sve više dolaze kupci iz Mađarske. U to se uverila i naša ekipa, a u razgovoru sa njima saznali smo da dolaze sezonski, najviše da bi pazarili odeću.
- Dolazimo iz Mađarske, i to veoma često, četiri do pet puta godišnje, zavisi kako kad. Kupujemo donji veš, odeću, ponekad čak i povrće - kaže jedan bračni par. Jedan kupac dodaje: “Došao sam iz Vesprema. Baš sam kupio duks. Prvi put sam ovde, žena je već bila jednom”.
Marija Erder, koja na Buvljaku prodaje sportsku garderobu već pet godina, potvrđuje da su Mađari najčešći kupci – u njenom slučaju gotovo isključivo oni. Marija objašnjava da vikendom organizovano dolaze autobusima i da je tada red pred njenom tezgom – poduži.
- Prezadovoljna sam. Baš kupuju. Najviše donje delove trenerki, to kod mene najviše prolazi - kaže naša sagovornica.
I podaci AD „Tržnice“ potvrđuju ono što je svima očigledno – a to je da kupci iz Mađarske opsedaju subotički Buvljak.
- U okviru marketinških aktivnosti, Akcionarsko društvo Tržnica je tokom 2017. godine istraživalo o stavovima i mišljenju kako kupaca, tako i korisnika, odnosno prodavaca. Na pitanje ko su najbolji kupci koji posećuju našu robnu pijacu Mali Bajmok, dve trećine, tačnije 66 odsto ispitanika je potvrdilo da su to kupci iz susedne Mađarske, na drugom mestu su Subotičani i kupci iz ostalih gradova Srbije,a na trećem su kupci iz Hrvatske - ističe Gordana Bogdanović, marketing menadžer AD „Tržnica“.
Tokom 26 godina uspešnog poslovanja, „Tržnica“ se pozicionirala među pet najvećih, najrazvijenijih i infrastrukturno najbolje opremljenih pijačnih uprava u regionu. Stoga ne čudi, da pijačnim danima Buvljak poseti najmanje 10.000 kupaca, ali i da potražnja prodavaca sve više raste – gotovo da više nema slobodnih tezgi na ovoj pijaci.
Izvor: TV Subotica, Marijana Tolimir
Link n TV prilog: https://www.youtube.com/watch?v=aU4iHgy7xdg